Google

Fotogalerie

Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.

neděle 28. března 2021

Před 75 lety začala výroba zemědělských vozů Unimog

 Už brzy po druhé světové válce začala německá automobilka Daimler AG vyrábět univerzální čistě zemědělský vůz, což byl jeden z předchůdců pozdějšího slavného výchoněmeckého Multicaru. Vůz našel použití také v komunálních službách. Při zahájí výroby v roce 1946 dostal od svého konstruktéra Ing. Hanse Zabela název "Universal-Motor-Gerät", který byl později (1950) zkrácen na UNIMOG.

Záměrem konstruktéra byla pomoc zemědělcům, vyrobit pro ně malé nákladní vozidlo, které by se bez větších problémů dokázalo pohybovat v nerovném terénu, po rozbitých polních cestách i po polích. Mimo zemědělství se vozy Unimog osvědčily při vnitropodnikové dopravě v průmyslu a jinde. Motor OM 636 se zdvihovým objemem 1,7 litru byl vyroben pro Merzedes-Benz 170 D, a byl to první poválečný naftový motor pro osobní vozy. Tento motor byl vyráběn v letech 1946 až 1963. Motory montované do Unimogů měly výkon snížený z 38 HP na 25 HP.

Protože se jednalo o zemědělský stroj, který měl sloužit i k sázení a ošetřování brambor, měl rozchod kol podle tehdy doporučované vzdálenosti řádků brambor, tj. 1270 cm (2 x 63,5 cm). 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.