Už brzy po druhé světové válce začala německá automobilka Daimler AG vyrábět univerzální čistě zemědělský vůz, což byl jeden z předchůdců pozdějšího slavného výchoněmeckého Multicaru. Vůz našel použití také v komunálních službách. Při zahájí výroby v roce 1946 dostal od svého konstruktéra Ing. Hanse Zabela název "Universal-Motor-Gerät", který byl později (1950) zkrácen na UNIMOG.
Záměrem konstruktéra byla pomoc zemědělcům, vyrobit pro ně malé nákladní vozidlo, které by se bez větších problémů dokázalo pohybovat v nerovném terénu, po rozbitých polních cestách i po polích. Mimo zemědělství se vozy Unimog osvědčily při vnitropodnikové dopravě v průmyslu a jinde. Motor OM 636 se zdvihovým objemem 1,7 litru byl vyroben pro Merzedes-Benz 170 D, a byl to první poválečný naftový motor pro osobní vozy. Tento motor byl vyráběn v letech 1946 až 1963. Motory montované do Unimogů měly výkon snížený z 38 HP na 25 HP.
Protože se jednalo o zemědělský stroj, který měl sloužit i k sázení a ošetřování brambor, měl rozchod kol podle tehdy doporučované vzdálenosti řádků brambor, tj. 1270 cm (2 x 63,5 cm).
Žádné komentáře:
Okomentovat