Google

Fotogalerie

Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.

středa 23. května 2018

Automobil Volha ožil jako sen budoucnosti

Ruským designérům Sergeji Chodyrovi a Alexandru Štormovi nedaly pokoj myšlenky na masivní vůz socializmu druhé poloviny 20. století a postavili nový prototyp Volhy, jak by mohla vypadat, kdyby její výroba v Gorkém nebyla v roce 2009 ukončena.

Pamětníci v zemích bývalého "Tábora míru a socializmu" jistě vzpomenou na legendární masivní a těžko dostupný sovětský vůz Volga, jehož první model GAZ-24 byl vyroben v polovině roku 1960. Následoval model GAZ 24-10.

Brzy se první Volhy objevily i v Československu, přičemž přednostně byly prodávány podnikům a státním institucím. Dostaly se i k soukromým osobám, pokud takoví nadšenci měly částku 56.000 Kčs a čekali několik let v pořadí. Cena byla vzhledem k tomu, že začátkem 60. let ceny nových vozů Škoda Oktávia či Wartburg 900 byly do 30.000 Kčs, později Š-1000MB 34.000 Kčs, pro  soukromé osoby těžko dostupná. 
Volga - rok 1966

Volhy prosluly jako služební vozy vozící ředitele a náměstky socialistických organizací, protože svým vnitřním rozměrem a na tehdejší dobu nadstandardním pohodlím převyšovaly, mimo vozy Tatra 603, vše co bylo na českém trhu dostupné. 

Výroba ruského vozu pod názvem Volga byla v  automobilce v Gorkém ukončena před devíti roky, přičemž v posledních letech provozu automobilky tam byl montován Chrysler Sebring, jenž byl prodáván jako Volgy Siber. Tyto vozy se do České republiky asi nedostaly.  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.