Leckterému pamětníkovi se 10. listopadu 2015 zalesklo v očích při pohledu na parní lokomotivy, které se opět v plné kráse zjevily veřejnosti na železniční trati.
|
Šlechtična |
Lokomotiva Českých drah
556.0506 zvaná
Štokr a její kolegyně z plzeňského Iron Monument Clubu označená číslem
475.111 a přezdívaná
Šlechtična totiž v západočeské metropoli testovaly tři čerstvě rekonstruované mosty. Dohromady váží 350 tun.
Stavbaři jako první testovali most přes Úslavu: Při zatěžovací zkoušce mostu se měří, jak se konstrukce pod zkušebním zatížením prohne. Parní lokomotivy jsou pro tyto zkoušky pořád ideálním prostředkem, jsou těžké, mají hodně náprav a zatížení je tedy rovnoměrné a odpovídá tomu, na co je most navrhován.
Žádné komentáře:
Okomentovat