Google

Fotogalerie

Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.

středa 20. května 2015

Rakušané bojují o rychlé železniční spojení s Prahou

"Dráha Františka Josefa jezdí dnes pomaleji než v roce 1914," říká důchodce z dolnorakouského Gmündu Gerald Hohenbichler, bývalý zaměstnanec Rakouské spolkové dráhy (ÖBB). Tento muž před dvěma roky založil iniciativu na rozšíření a modernizaci Dráhy Františka Josefa. 
Vlak z Vídně končí v Českých Velenicích.
V současné době vlaky z Gmündu do Vídně jedou téměř dvě a půl hodiny. Iniciativu podepsalo na 1.200 příznivců, kteří věří tomu, že jízda do Vídně by mohla trvat jen jednu hodinu. Požadavkem je výstavba dvojkolejné tratě a zkrácení a přestavba trasy. 

"Dráha Františka Josefa je nejpřímějším a nejrychlejším spojením Vídně s Prahou, ale zapomnělo se na ní s investicemi" tvrdí bývalý železničář. Už v roce 1991 byl vypravován koncept na rychlé spojení Vídně s Prahou, podle něhož by jízda neměla trvat déle než dvě a půl hodiny
MotorováVindobona v roce 1990 přestala kvůli emisím jezdit, po rámusu Zelených, místo ní každý den jedou do Vídně stovky aut. 
Současné přímé spojení Vídně s Prahou, po přetížené trati přes Břeclav, je o 50 km delší a trvá téměř 5 hodin. Přitom možnost rychlé cesty severozápadním směrem leží jako na dlani. Chtělo by to brát v úvahu mezinárodní plány. Rakouské dopravní orgány společně se spolkovou dráhou o úpravě trasy Dráhy FJ na rakouském území uvažují, ale odvolávají se na českou stranu, která koncept spojení Vídně s Prahou, z roku 1991, pořád drží u ledu. 

Aby mohla být modernizace Dráhy FJ na rakouském území zahájena, potřebují rakouské dopravní orgány vědět, zda bude možné počítat s využitím českého úseku z Gmündu do Prahy. Jinak se modernizace zřejmě nevyplatí. K problému modernizace Dráhy FJ by měla být svolána jednání zástupců Dolních Rakous a Vídně s jihočeským hejtmanem Zimolou.

"Je nesmyslné mluvit o tom, že modernizací Dráhy FJ mezi Vídní a Gmündem se doba jízdy zkrátí o víc než půl hodiny," vzkázal iniciativě Friedrich Zibuschka, vedoucí dopravního plánování Dolních Rakous.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.