Motorový kočár "Prezident." |
Výrobky
kopřivnické Tatry před rokem 1989 patřily k tomu nejlepšímu, co na
československých silnicích jezdilo. Továrna byla založena v roce 1850, kdy
se zabývala výrobou koňských bryček a kočárů. Koncem 19. století Tatra patřila mezi
průkopníky automobilizmu. Z jejích útrob nejdříve vyjel na svět kočár s benzinovým
motorem, pojmenovaný Prezident.
Tatra 52 |
Tatra 57 |
Potom se během
následujících 100 let bylo možno s výrobky Tatra setkat prakticky všude na
zemi české a slovenské. Jsou neoddělitelnou součástí československé minulosti.
Směr cesty na výsluní Tatře ve třicátých letech dal konstruktér Hans Ledwinka.
Proč po roce 1990 se musela slavná značka stáhnout do ústraní a ponechat si jen
výrobu vojenských vozidel, možná někdy bude zajímat historiky.
Motorová jednotka Tatra "Slovenská strela." |
Jeden z prvních vozů Tatra 111 |
Tatra 148 |
Tatra 805 (benzinový osmiválec) |
Tatra 87 |
Cestovatelé Zikmund a Hanzelka a Tatra 87. |
Bruno Sojka se s Tatraplanem-Sport účastnil závodu Formule 1 |
Tatra pro armádu. |
Tatra 603. |
Žádné komentáře:
Okomentovat