Navzdory tomu, že to nebyl automobil levný, neměl úsporný provoz, nebyl rychlý ani pohodlný, stal se hvězdnou světovou značkou.
Historie vozu začíná v roce 1933, kdy český Němec Ferdinand Porsche dostal od Hitlera úkol vyrobit osobní automobil vhodný pro všechny vrstvy obyvatelstva. Hitler požadoval karoserii podobnou československému vozu Tatra 87. Než se výroba vozu VW-brouk rozjela, přišla 2. světová válka a místo do brouků byly motory VW montovány do vojenských vozidel. Výroba se rozjela ve Wolfsburgu až po roce 1945. V roce 1955 už byl vyroben miliontý brouk.
Konstruktér Ferdinand Posche a Brouk |
V roce 1964 byl v Emdenu uveden do provozu nový výrobní závod Volkswagen, do kterého byla přesunuta výroba brouků. Z počátku bylo vyráběno 10 vozů denně. Továrna měla velký ekonomický význam pro Východní Frisko, kde se její zásluhou velmi zvedla životní úroveň. Odbyt jejích automobilů byl po celém světě, hlavně v Evropě a na obou amerických kontinentech. V té době nebyla žádná jiná značka tak rozšířena.
Po ukončení výroby v Emdenu, se VW*brouk začal vyrábět v Mexiku. Definitivně poslední Volkswagen se vzduchem chlazeným boxerovým motorem vzadu byl vyroben v roce 2003. Celkem bylo vyrobeno 21,5 milionu automobilů tohoto typu.
Žádné komentáře:
Okomentovat