Rakouské dopravní úřady jsou nyní pod palbou kvůli zpoždění na weinviertelské vysokorychlostní dráze, takže jakákoli jednání o návratu Vindobony na trať mezi Vídní, Prahou a Berlínem jsou odkládaná na neurčito. Signatáři Iniciativy FJ-Bahn uvádějí, že projekty na rozšíření současné tratě jsou už vypracovány a ze zvláštního "balíčku" je zajištěno financování stavby v částce 800 milionů eur (21,6 miliard Kč). Tyto peníze, na rozdíl od různých záhadných hypo-milionů, zůstanou v zemi, která z nich bude mít užitek a dráhu bude sloužit mnoha příštím generacím. Vysoká částka peněz ovšem nedává spát různým lobbystům, kteří mají bezpočet projektů a nabídek pro politiky.
Členy iniciativy FJ-Bahn jsou starostové obcí, kteří jsou nespokojeni se zástupci regionů v parlamentu. "Takový poslanec Hannes Bauer pro Dráhu FJ nehnul prstem." JIným problémem dráhy je český úsek mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí, který doposud není elektrifikován a připraven na rychlost vlaků 150 až 160 km/hod. Na přestavbě tohoto úseku jako součásti významné mezinárodní tratě má podle Iniciativy zájem EU, která by zřejmě neodmítla financování.
Žádné komentáře:
Okomentovat