Google

Fotogalerie

Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.

středa 14. září 2016

Volání po návratu Vindobony na Dráhu FJ neutichá

Návštěva rakouského prezidentského kandidáta Hofera na Pražském hradě zřejmě vyprovokovala k výkřiku rakouskou "Iniciativu pro obnovení rychlíkového spojení mezi Vídní a Prahou po Dráze Františka Josefa",  které bylo ukončeno na počátku prosince 1992. Vzpomínky na legendární rychlík Vindobona nezmizely ani po čtyřiadvaceti letech.

Rakouské dopravní úřady jsou nyní pod palbou kvůli zpoždění na weinviertelské vysokorychlostní dráze, takže jakákoli jednání o návratu Vindobony na trať mezi Vídní, Prahou a Berlínem jsou odkládaná na neurčito. Signatáři Iniciativy FJ-Bahn uvádějí, že projekty na rozšíření současné tratě jsou už vypracovány a ze zvláštního "balíčku" je zajištěno financování stavby v částce 800 milionů eur (21,6 miliard Kč). Tyto peníze, na rozdíl od různých záhadných hypo-milionů, zůstanou v zemi, která z nich bude mít užitek a dráhu bude sloužit mnoha příštím generacím. Vysoká částka peněz ovšem nedává spát různým lobbystům, kteří mají bezpočet projektů a nabídek pro politiky. 

Členy iniciativy FJ-Bahn jsou starostové obcí, kteří jsou nespokojeni se zástupci regionů v parlamentu. "Takový poslanec Hannes Bauer pro Dráhu FJ nehnul prstem." JIným problémem dráhy je český úsek mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí, který doposud není elektrifikován a připraven na rychlost vlaků 150 až 160 km/hod. Na přestavbě tohoto úseku jako součásti významné mezinárodní tratě má podle Iniciativy zájem EU, která by zřejmě neodmítla financování.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.