Jan Šatava, zakladatel společnosti Jindřichohradecké místní dráhy v roce 1995, který se zasloužil o obnovení provozu na úzkokolejce Jindřichův Hradec - Nová Bystřice, odešel z představenstva společnosti a opouští i úzkorozchodnou železnici.
Šatava odchází na protest proti tomu, jakým způsobem nový předseda Boris Čajánek společnost JHMD vede. Změny nastaly 7. listopadu 2011, kdy dozorčí rada odvolala celé předsednictvo, mimo Šatavy, a jmenovala nové v čele s jabloneckým podnikatelem Čajánkem.
Nové vedení společnosti zřejmě hodlá opustit Jindřichův Hradec, pravidelný provoz na úzkokolejkách postupně utlumit, možná zcela zrušit, a zapojit se do liberalizace železniční dopravy na atraktivních tratích. Jindřichohradecké úzkokolejky doposud zajišťují pravidelnou dopravu, mimo toho o víkendech a svátcích pořádají jízdy pro turisty.
Historická parní souprava, která vyjela po obrataňské větvi úzkokolejky před desátou hodinou z Jindřichova Hradce, daleko nedojela. V lesním úseku za Dolním Skrýchovem vykolejil tendr za parní lokomotivou. V soupravě cestovalo kolem stovky lidí, nikomu se nic nestalo.
OdpovědětVymazatPodle předběžných informací Drážní inspekce může za problémem stát špatný stav kolejí.
Hned v počátcích, kdy soukromý dopravce začal provozovat vlakovou dopravu na novobystřické větvi, se podobné události také několikrát staly, protože trať nebyla vlivem dlouhodobé neúdržby v dobrém technickém stavu, ale v současné době je téměř celá po rekonstrukci.