Google

Fotogalerie

Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.

pátek 22. července 2011

Co se asi skrývá za propagací tzv. "farmářských trhů"?

"Farmářské trhy jsou v Česku sice čím dál oblíbenější, ale pravidelně tu nakupuje jen sedm procent populace. Příležitostně sem zavítá každý zhruba pátý Čech. Nejčastěji jsou to mladí lidé s vysokoškolským vzděláním."


Dobrý voják Švejk kdysi sapérovi Vodičkovi sliboval, že po válce v hospodě u Kalicha bude zábava. A když ne, tak se o ni postará. Jako Švejk se chovají mnozí novináři, kteří v důsledku nedostatku inteligence či kvůli lenosti mají obavy o svou budoucnost, takže si zajišťují práci, podporují události, o nichž v budoucnosti se bez větší námahy dá psát pořád dokola. A vůbec jim nezáleží na tom, jaké škody tím v myšlenkových pochodech některých skupin obyvatel nadělají.


Bohužel hloupost není to úplně nejmocnější, co vládne v České republice, ještě větší moc má korupce. Proti té ani novináři a průzkumné agentury nejsou imunní. Media bývala hlídacím psem demokracie, zákonů a morálky. Takže na veřejnosti kolují pověsti, že za článek napsaný ve prospěch významné osoby čí firmy novinář automaticky bokem dostává 30.000 Kč. Jedním takovým zdrojem příjmů jsou zřejmě farmářské trhy. Prodej některých potravin (nenápadně předražených), kvůli hygienickým předpisům v kamenných obchodech neprodejných, uspěl na takzvaných farmářských trzích. Farmářské trhy se staly módní záležitostí maloměšťáka a zajímavým zdrojem příjmů klasických překupníků, jimž se vyplatí investovat do medií. Ta ve své nestydatosti tyto trhovce titulují jako farmáře. Jestliže slovo farmář se vždy překládalo do češtiny jako statkář, kolik skutečných statkářů je osobně schopno jezdit po celé zemi, od trhu k trhu?


Vrcholem mediální zprávy je údaj o tom, že pětasededmdesát procent lidí se domnívá, že jde o návrat k tradici. (fn, 22.7.2011)

ODKAZ

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.