Jeden můj známý jezdí v Mercedesu 200D z roku 1969. Auto má najeto 700.000 km a nenajde se na něm známka rezu, natož díra v plechu. Lak je stále původní. Mimo dolévání nafty, výměny oleje a pneumatik a umytí jedenkrát za rok žádnou údržbu a opravy na něm nedělá.
Takovéto informace nenávidí současní výrobci a prodejci aut. Dnes by nejraději dělali auta na jeden rok provozu, případně na jedno použití. Jakmile skončí záruční lhůta už je zákazníkovi vnucován nový vůz. Bohužel jsou lidé, kteří se nechají omámit a kupují, aby šli s dobou a měli stále všechno nové. Takové lidi si přeje automobilový průmysl, který zásluhou levné asijské pracovní síly zdegeneroval, stejně tak evropské vlády. Proto se tak upravují zákony, aby vozy, které by v 20. století sloužily desítky let, končily po pár létech, zásluhou korupce politiků ( nesmyslného zdanění), na vrakovištích.
Tak dokonalé výrobky jako Mercedes, které slouží dlouhá léta úplně bez oprav, sice český průmysl neprodukoval, na to neměl suroviny, ale rozhodně se staří konstruktéři a dělníci nemusejí za své výrobky stydět. Bohužel jejich výrobky už se v běžném provozu příliš nevidí. Pokud existují tak v muzeích nebo garážích sběratelů.
Jeden z prvních kopřivnických vozů Tatra 603 (1958). Má originální barvu a najeto více než 1 milion kilometrů.
Škoda Sedan, elegantní vůz z počátku 50. let. Sedan. zdokonalený Škoda Tudor, zřejmě kvůli vysoké ceně nebyl příliš oblíben a brzy byl nahrazen lidovým vozem Škoda Spartak, předchůdcem Š440 octavia.
Škoda 445 Octavia super
Škoda 450 Felicia
Patrně nejslavnějším mladoboleslavským závodním vozem byla Š-130. Přetáčivý vůz v rukou zkušených továrních jezdců byl velkou atrakcí každé vnitrozemské i zahraniční soutěže. Bravurní smyky byla reklama, kterou použil i Agrokombinát Slušovice a vozy Š-130 stály u zrodu slušovické závodní stáje. (R.Fischer, 26.6.2011)
Fotogalerie
Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.
Žádné komentáře:
Okomentovat