Google

Fotogalerie

Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.

pondělí 5. března 2012

Není nic staršího než včerejší noviny.


O zastavení pásu pokladny supermarketu se postarala starší paní, která mladičké pokladní mává před obličejem novinami. Kde se ta žena vzala? Ve frontě nestála.

Venku je jasná pondělní obloha, která napovídá, že by mohl začít pěkný týden, téměř jarní. Je 5. března, den, kdy si stalinisté připomínají smrt generalissima Jozifa Vissarionoviče Džugašviliho (Stalina). Rusko připomínají, o zkažení začátku pěkného dne se téměř symbolicky pokoušejí všechna hlavní česká media uvádějící na prvním místě zprávy o vítězství Vladimíra Putina v ruských prezidentských volbách.

Noviny je třeba číst v den vydání nebo až tak po deseti letech. Jinak jsou nezajímavé. Přesně jak už kdysi dávno prohlásil nějaký anglický čtenář: „Není nic staršího než včerejší noviny.“

„Musíte mít účtenku o nákupu, jinak vám peníze vrátit nemůžu,“ volá silným písklavým hlasem pokladní.

„Já nechci peníze,“ odpovídá klidným hlasem šedovlasá žena. „Já chci dnešní Blesk. Tohle je včerejší. Ten si vezměte a dělejte si s ním, co chcete, místo něj přineste mi dnešní!“

„Bez účtenky já vám nemůžu reklamaci přijmout.“

„Já nechci reklamaci, já chci dnešní Blesk.“

Asi čtyřicetiletý muž, který je první ve frontě, dává ženě desetikorunu: „Vykašlete se na reklamaci, tady máte desetikorunu a kupte si k tomu Blesk dnešní. To tady dělají pořád. Co neprodají minulý den, to nevrátí, ale narafičí na okraj. Vědí, že lidi to hodí do vozíku bez prohlížení.“

„Já ten starý blesk nechci, dejte si ho tam zpátky,“ vyzývá zákaznice pokladní a obrací se na mladíka stojícího jako poslední ve frontě: „Pane, mohl byste mi podat dnešní Blesk?“

„Dnešní Blesk tady není,“ volá mladík od stojanu s novinami. „Jen včerejší vidím.“

„Musí tam být,“ zaječela prodavačka.

„Jo, vespodu byl,“ mladík přináší noviny k pokladní, která ho zaúčtuje a předává šedovlasé ženě.

„Tohle si tam dejte zpět do stojanu!“ žena opět pokladní podává staré noviny.

„Ale, paní, už jsem vám řekla, že bez lístku nic brát zpět nesmím.“

„Co tedy mám s tím starým Bleskem dělat?“ ptá se žena.

„Tak ho někomu dejte nebo hoďte do koše!“

„Tak já ho hodím do koše.“

(M.Veselý, 5.3.2012)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.