Automobily Wartburg patřily v Československu k nejvyhledávanějším vozům. Typ kombi, co do velikosti zavazadlového prostoru, neměl na konci 70. let na běžném trhu konkurenci. Tříválcový dvoutaktní motor o obsahu 1.000 ccm dělal z vozu ideální cestovní vůz, jenž se zrychlením vyrovnal mnohem silnějším vozům Lada.
Wartburg 311 (900 ccm)
Počátky vozů Wartburg sahají do roku 1956, kdy na veletrhu v Lipsku byl představen vůz Wartburg 311, dvoudobý tříválec o obsahu 900 ccm. Konstruktéři použili pohon předních kol, v té době ve světě neobvyklý. Vycházeli zřejmě z konstrukce předválečného vozu DKW, vyráběného od roku 1928.
Vozy Wartburg pocházely v eisenašské automobilky, kde do konce druhé světové války byly vyráběny vozy BMW. Když se Eisenach dostal do sovětské zóny, začaly s mnichovským BMW spory o značku, takže vozy z Eisenachu se musely přejmenovat, nejdříve měly značku EMW, později Wartburg, podle známého východněmeckého hradu. V roce 1966 začala výroba vozu Wartburg 353, o obsahu 1.000 cm.
Vozy Wartburg byly prodávány výhradně v zemích RVHP, přičemž byla od objednávky do dodávky značná čekací doba, nejdelší ve Východním Německu. V Československu se na Wartburg čekalo až 6 let, v NDR až 11 let. Rychlý, živý a prostorný vůz měl výborné pérování, takže byl ideálním dopravním prostředkem na tehdejší rozbité východoněmecké dálnice. K jeho hlavním nedostatkům, mimo nedotáčivosti, patřila vysoká spotřeba (okolo 10 l na 100 km) a kouř a zápach spáleného oleje z výfuku. Výroba byla ukončena před 20 lety, po několikaletých experimentech se čtyřtaktním motorem. (R.Fischer, 7.4.2011)
wartburg je jedno z nejlépe technicky provedených vozidel co se kdy vyrábělo, rámový podvozek, který zajištoval špičkovou tuhost podvozku, přední 3 členné rameno(používané u vyžších sérií zn.Mercedes) motor dvoutaktního principu jezdící kolem 8/100km a vyžadující minimální údržbu, a dýmivost způsobovali tehdejší nedokonalé oleje, v dnešní době toto lze téměř eliminovat.pohoný agregát jak dvotaktní tak u čtyřtaktní má neuvěřitelný kroutící moment a z vlastních zkušeností mohu říci, že jek s dvotaktním tak s čtyřtaktím mi nedělá problém rozjet se s "hvízdajícimi koly" a následně dosýhnout rychlostí kolem 170 km/h a na prázdno je možno vyročit motor až na 200km/h.A a samozřejmě budete nemítak ohledně bezpečnosti, to mohu též potvrdit z vlastní zkušenosti, naratil jsem čelně v 80km/h di betonového sloupu, nejen že jsem neměl jedinné škrábnutí, ale zařadil jsem 3 (ostatní rychlosti nešli zařadit z důvodu zkřížení motorového rámu) a odjel jsem, sice jen mimo místo nehody, protože byl prasklý chladič, ale které auto vám toto v dnešní době dovolí? prostě wartburg je skvost
OdpovědětVymazatNejen Wartburg,i další stroje z NDR byl kvalitní. Taková multikára, nákl .Ifa nebo zemědělské stroje. NDR byla opora RvHP,bez ní by se socializmus a Husák zhroutil už 70letech.
Vymazat