Nejstarší českou, a také nejstarší na území bývalého Rakouska-Uherska, elektrickou železnici mezi Táborem a Bechyní postavil v roce 1903 jeden z elektrotechnických závodů Františka Křižíka.
"Bechyňka" se proplétá mezi táborskými domy a ulicemi.
Vzhledem k tomu, že na trati nemohlo být více elektrických lokomotiv najednou, jezdily zde kombinované vlaky, osobní a nákladní vozy v jedné soupravě. Cestující už byli zvyklí, že ve stanicích se „šíbuje“, odstavují a připřahají nákladní vagóny. Originální červené Křižíkovy elektrické lokomotivy a vagóny zde sloužily sedm desetiletí. Potom je vystřídaly jiné lokomotivy a modernější vagóny. Ale ani to už od letošního prosince nebude úplně pravda.
Současné soupravy na "Bechyňce"
Na nejstarší elektrifikovanou trať v Čechách vyrazí od prosince dieselová žlutá Regionova. Příznivci elektrických vlaků se teď budou muset spokojit s tím, že elinka se dvěma vagóny vyjede pouze ráno a odpoledne, kdy jezdí nejvíce cestujících.
Žluté vozy Regionovy s dieselovými motory.
Žádné komentáře:
Okomentovat