(Předcházející část)
Tatra 57 byla ve 30. a 40. letech jedním z nejoblíbenějších vozidel v Československu. Byla vyráběna v letech 1932 až 1935. Motor byl čtyřtaktní vzduchem chlazený čtyřválec o obsahu 1155 ccm, Tatra 57 dosahovala rychlosti 80 km/ hod. Lidově byla nazývaná "Hadimrška" a byla oblíbena především pro svou spolehlivost, nenáročnost obsluhy i údržby. (spotřeba benzinu 9 l/100 km).
Fiat 600 v 60. letech na celém světě patřil k nejpopulárnějším automobilům. Velmi populární byl i v Československu, kde v té době pravděpodobně byl nejpočetněji zastoupeným vozem západní výroby. V roce 1956 nový výrobek turinské automobilky, navazující na předchozí typ Topolino se vzduchem chlazeným motorem o obsahu 633 ccm, umístěným vzadu, vzbudil senzaci po celém světě. Seriová výroba dokonalejší verze, s vodou chlazeným motorem motorem 767 ccm, se rozběhla v roce 1960. Tento typ dosahoval rychlost 110 km/hod.
Elegantní kývačka Jawa 350 se sajdkárou byla cestovním vozidlem pro tří- a vícečlennou rodinu ( do sajdkáry se vešel dospělý s dítětem). Její výhodou bylo, že byla levnější než automobil a také dostupnější. Největší slabinou byl náladový věčně hádající se dvouválcový dvoutaktní motor Jawa 350 ccm. Dobře seřídit zapalování se dařilo výjimečně. Výhodnější byla sajdkára u jednoválců Jawa 250 ccm, které ve své době byly nejspolehlivějšími motocykly na československém trhu.
Skútry a tříkolky Čezeta, nazývané rikši, byly vyráběny v letech 1961-1963 v Českých závodech motocyklových v Českých Budějovicích. Vznikly postupně tři verze tříkolek 505,505/01,505/03. První verze nebyla vybavena zpětným chodem. Jejich nedostatkem byl slabý motor ČZ 175 (5kW), vyráběný v ČZM Strakonice. Rikši byly upravovány v Karose Vysoké Mýto, kde na ně byly montovány různé kabiny a jiné nástavby. Tím se jen zvyšovala váha stroje a zatěžoval slabý motor.
Rikši Čezeta se uplatnily v 60 a 70. letech hlavně u podniků, kde je používali nákupčí, zásobovači, technici atd. k převozu menších nákladů. V té době byly rikši módní (i ve světě byly tříkolky hojně vyráběny) náhradou dodávkových automobilů, jichž na československém trhu byl nedostatek. (R.Fischer) Pokračování
Tatra 57 byla ve 30. a 40. letech jedním z nejoblíbenějších vozidel v Československu. Byla vyráběna v letech 1932 až 1935. Motor byl čtyřtaktní vzduchem chlazený čtyřválec o obsahu 1155 ccm, Tatra 57 dosahovala rychlosti 80 km/ hod. Lidově byla nazývaná "Hadimrška" a byla oblíbena především pro svou spolehlivost, nenáročnost obsluhy i údržby. (spotřeba benzinu 9 l/100 km).
Fiat 600 v 60. letech na celém světě patřil k nejpopulárnějším automobilům. Velmi populární byl i v Československu, kde v té době pravděpodobně byl nejpočetněji zastoupeným vozem západní výroby. V roce 1956 nový výrobek turinské automobilky, navazující na předchozí typ Topolino se vzduchem chlazeným motorem o obsahu 633 ccm, umístěným vzadu, vzbudil senzaci po celém světě. Seriová výroba dokonalejší verze, s vodou chlazeným motorem motorem 767 ccm, se rozběhla v roce 1960. Tento typ dosahoval rychlost 110 km/hod.
Elegantní kývačka Jawa 350 se sajdkárou byla cestovním vozidlem pro tří- a vícečlennou rodinu ( do sajdkáry se vešel dospělý s dítětem). Její výhodou bylo, že byla levnější než automobil a také dostupnější. Největší slabinou byl náladový věčně hádající se dvouválcový dvoutaktní motor Jawa 350 ccm. Dobře seřídit zapalování se dařilo výjimečně. Výhodnější byla sajdkára u jednoválců Jawa 250 ccm, které ve své době byly nejspolehlivějšími motocykly na československém trhu.
Skútry a tříkolky Čezeta, nazývané rikši, byly vyráběny v letech 1961-1963 v Českých závodech motocyklových v Českých Budějovicích. Vznikly postupně tři verze tříkolek 505,505/01,505/03. První verze nebyla vybavena zpětným chodem. Jejich nedostatkem byl slabý motor ČZ 175 (5kW), vyráběný v ČZM Strakonice. Rikši byly upravovány v Karose Vysoké Mýto, kde na ně byly montovány různé kabiny a jiné nástavby. Tím se jen zvyšovala váha stroje a zatěžoval slabý motor.
Rikši Čezeta se uplatnily v 60 a 70. letech hlavně u podniků, kde je používali nákupčí, zásobovači, technici atd. k převozu menších nákladů. V té době byly rikši módní (i ve světě byly tříkolky hojně vyráběny) náhradou dodávkových automobilů, jichž na československém trhu byl nedostatek. (R.Fischer) Pokračování
Žádné komentáře:
Okomentovat