sobota 11. prosince 2010

Historie života na kolejích (6).


Severní státní dráha (1).

(Předcházející část)V prvním období výstavby a provozu železnice se Rakousko-Uhersko omezovalo pouze na povolování výstavby a provozu, na kontrolu a usměrňování provozu. Brzy se ukázalo, že železniční podnikání přesahovalo finanční možnosti jednotlivců, ale i železničních společností. Společnosti měly časté finanční problémy s dokončením již rozestavěných tratí, nebo se snažily o co nejrychlejší navrácení vloženého kapitálu. Byl proto vydán císařský dekret, jímž byl zaveden smíšený systém železničního podnikání státu a soukromého kapitálu. To ve skutečnosti znamenalo že stát železnici převzal.



Lokomotiva 310

Na počátku roku 1842 bylo zřízeno generální ředitelství státních drah a do jeho čela byl postaven H.Francesconi. Na místo generálního ředitele stavby byl navržen A. Negrelli.



Lokomotiva 313

Přípravné práce postupovaly neobvyklým tempem. V dubnu 1842 bylo vytvořeno osm trasovacích oddílů, z nichž každý měl na starosti přibližně 360 km tras. Jejich práce měla být dokončena do léta 1842, tedy za tři měsíce. I přes časté problémy provázející trasovací oddíly, byly návrhy sedmi tras spojující Vídeň s Prahou hotové na počátku léta 1842. (Pokračování)

(R.Fischer)

Žádné komentáře:

Okomentovat