Severní státní dráha (1).
(Předcházející část)V prvním období výstavby a provozu železnice se Rakousko-Uhersko omezovalo pouze na povolování výstavby a provozu, na kontrolu a usměrňování provozu. Brzy se ukázalo, že železniční podnikání přesahovalo finanční možnosti jednotlivců, ale i železničních společností. Společnosti měly časté finanční problémy s dokončením již rozestavěných tratí, nebo se snažily o co nejrychlejší navrácení vloženého kapitálu. Byl proto vydán císařský dekret, jímž byl zaveden smíšený systém železničního podnikání státu a soukromého kapitálu. To ve skutečnosti znamenalo že stát železnici převzal.
Lokomotiva 310
Na počátku roku 1842 bylo zřízeno generální ředitelství státních drah a do jeho čela byl postaven H.Francesconi. Na místo generálního ředitele stavby byl navržen A. Negrelli.
Lokomotiva 313
Přípravné práce postupovaly neobvyklým tempem. V dubnu 1842 bylo vytvořeno osm trasovacích oddílů, z nichž každý měl na starosti přibližně 360 km tras. Jejich práce měla být dokončena do léta 1842, tedy za tři měsíce. I přes časté problémy provázející trasovací oddíly, byly návrhy sedmi tras spojující Vídeň s Prahou hotové na počátku léta 1842. (Pokračování)
(R.Fischer)
Žádné komentáře:
Okomentovat