Německé dráhy (DB) a koncern Siemens předvedly v pondělí světovou novinku, plně automatizovaný a digitálně řízený provoz na hamburské nadzemní dráze (S-Bahn).
Podle šéfa Siemensu Rolanda Busche začalo uskutečňování plánu na digitalizaci železnic nejen v Německu, ale i na celém světě. Autonomní železnice jsou sice na různých místech provozovány už několik let, novinkou v Hamburku je otevřený systém vhodný pro každou dráhu se standardními parametry.
Speciálně upravené vlaky se automaticky samy rozjíždějí, zrychlují, brzdí a zastavují. Projekt "Digitale Schiene Deutschland" hodlají Německé dráhy zavést na všech městských nadzemních tratích. Podle zjištěných údajů digitalizace přináší značné úspory. Menší opotřebení kol i kolejí, nízkou spotřebu energie a snížení všech provozních nákladů.
Na projektu "Digitale S-Bahn Hamburg", jenž stál 60 milionů eur se podílelo město Hamburk, Německé dráhy a Siemens rovným dílem. Zatím digitalizovaný provoz vlaků je na jedné městské lince, ale šéf Německých drah předpokládá, že technologie bude rozšířena na celou síť nadzemní dráhy v Hamburku. Digitalizace železnic zřejmě bude pokračovat zvýšeným tempem, takže do roku 2030 by tímto způsobem mohly být modernizovány všechny městské i dálkové železniční tratě.
Žádné komentáře:
Okomentovat