Století páry.
(Předcházející část) Výstavba a provoz na železničních tratích byly velkými lákadly pro podnikatele. Kilometry dalších a dalších nových tratí přibývaly neuvěřitelnou rychlostí. V letech 1869 až 1875 bylo na českém území vybudováno 3 500 km hlavních železničních tratí (z toho v roce 1871 téměř 1 200 km).
Trať mez Českými Velenicemi a Novými Hrady. |
K novému vývoji dochází po roce 1880. Rakouská vláda zřejmě pochopila, že společnosti provozující železniční dopravu sledují jiné zájmy než zájmy státu. Vrátila se k systému státních drah, ať už budováním nových tratí nebo zestátňováním některých soukromých železničních společností.
Majdalena-zastávka |
Během dalších osmatřiceti let bylo na území Čech, Moravy a Slovenska vybudováno 6 330 km vedlejších a místních tratí. Po vzniku Československa v roce 1918 železniční tratě na jeho území dosahovaly celkové délky 13 032 km. (Pokračování)(R. Fischer)
Nádraží České Velenice před elektrifikací. |
Žádné komentáře:
Okomentovat