Dráha Františka Josefa (2)
(Předcházející část) Stavba železniční trati, která nejkratším směrem a nejrychleji spojila Prahu s dolnorakouským Gmündem a hlavním městem monarchie Vídní, začala 11. května 1869 u Třeboně.
Jednalo se o hodně náročnou stavbu. Stavitelé se mimo stoupání u České Sibiře museli potýkat s takovými problémy jako bylo přeložení hráze mezi rybníkem Rožmberk a Zlatou stokou, most u Čerčan či tunel v Praze. Přes všechny problémy byla trať o délce 183 km během dvou let postavena. Denně na stavbě pracovalo 14.000 – 16.000 lidí.
Trať Gmünd - Třeboň - Čerčany dlouhá 142, 928 km byla otevřena 3. září 1871. Úsek Čerčany - Praha 40,466 km byl otevřen 14. prosince 1871. Od postavení dráhy až do roku 1990 jezdily po ní, mimo některých politicky komplikovaných období, z Prahy do Vídně rychlíky, jimiž bylo mezi oběma hlavními městy nejrychlejší spojení. (Pokračování) (R.Fischer)
Žádné komentáře:
Okomentovat