sobota 29. ledna 2022

Normalizace v podání pětikoalice. Zahradníček komentuje

29.1.2022; 11:15  - V minulých dnech byl v českých mediích zveřejněn žebříček 25 nejoblíbenějších českých firem. Byly zveřejněny názvy, přičemž  o většině z nich jsem neměl tušení, pouze jsem dvakrát využil služeb Zásilkovny (umístila se na 1. místě) a vzdáleně vím o existenci dvou vyhodnocených  bank. Jinak 22 firem je pro mne naprosto neznámých. Neobjevují se ani v reklamách. Kdo asi pro ně hlasoval?


Svět se zbláznil do aut na baterky, především do výroby vozidel poháněných elektřinou z akumulátorů. Pro mne je to směr naprosto nepochopitelný. Mám s bateriemi dlouhodobě špatné zkušenosti, profesionální ze zaměstnání i soukromé. Nikdy se jim nedalo věřit. Právě, když člověk spěchal, nutně musel někde být, a  startér jen zacvakal, maximálně se líně točil. Stačil silnější mráz a ztuhlý olej v motoru a vozidlo se nastartovat nedalo. Nabíječka před 50 lety nebyla levnou záležitostí, po přepočtu na současnou měnu by se jednalo o desetitisíce, proto se v motoristických rubrikách objevovaly různé amatérské rady, jako třeba rychlé oživení  akumulátoru nad plamenem a podobně. 

Současné akumulátory olověné, louhové i jiné jsou dokonalejší, už nevytékají a neničí plechy karoserie, ale zimou trpí také. Letos zimní počasí sice klasickou zimu nepřipomíná, ale řidiči elektroaut si stěžují na příliš rychlé vybíjení baterií. Aby dále dojeli, nezapínají raději ani topení sedí v zimě. Výroba tepla v kabině spotřebuje spoustu energie. Někteří už zkoušeli namontovat bufíky (topení na naftu), které se dávaly do nákladních aut a trabantů. Ale to jsme opět v emisích, kvůli nimž se pokrytecky svět vrhá na elektrovozidla, přičemž hlavním důvodem zřejmě je byznys, zisk z výroby a prodeje drahých elektroaut. 

Jiráska a jeho román "Proti všem" si zřejmě oblíbila celá Fialova vláda a hlavně  ministr dopravy. Babišova vláda zavedla slevy ve veřejné dopravě pro důchodce a studenty kvůli tomu, aby tito lidé nejezdili auty a nezamořovali emisemi životní prostředí. Současný ministr jako pravý potomek Klausových účetních kašle na životní prostředí, spoléhá, že větší spotřebou pohonných hmot a prodejem nových vozů se zvýší zisky podnikatelů-voličů. Nahnání důchodců do autobazarů a k čerpacím stanicím ministrovi nestačí, chce tam nahnat i lidi  mladé, kteří se rádi řítí po dálnicích, a proto chce na dálnicích zavést maximální rychlost 150 km. Není třeba příliš inteligence a praxe, aby si každý spočítal, že  přišlápnutím plynu se otevře přívod paliva a tím zvýší emise a prach zamořující ovzduší. Protože na českých silnicích se běžně jezdí o 10 až 20 km rychleji, než je povoleno (policie to toleruje), znamenalo by to, že se by se na dálnicích jezdilo 170km/ hod. Zvýšit rychlost na dálnici je nejen pokyn k většímu množství vážnějších nehod, ale také pokyn k dalšímu boji "proti všem." V západní Evropě totiž se kvůli emisím snižuje rychlost   (např.v Nizozemí už platí 100 km/hod), avšak český husita se chce zavděčit mladým silákům a postaví se "proti všem" na Západě

Jeden ministr vládu nedělá. Takže jaký pán, taký krám, praví lidové přísloví. Na konci ledna 2022 v České republice padají rekordy v počtu lidí nakažených koronavirem a Fialova vláda ruší protipandemická opatření zavedená minulou vládou. Normalizace v podání ODS a klasický brněnský cynizmus a touha o dobytí Prahy a ovládnutí Čech. Říká se, že z východu do Prahy nikdy nic dobrého nepřichází. Před 100 lety tvořili Němci dvě třetiny obyvatelstva Brna, což znamená, že současné Brno jsou potomci poválečných osídlenců hlavně z jihu Moravy, tedy kříženců Moravanů s Turky, Maďary, Němci a Židy. 

Fialova vláda si konflikt na Ukrajině představuje jako Hurvínek. Poslala Ukrajině 4.000 patron. O co se tam jedná, zřejmě vláda neví o moc víc než většina českých obyvatel, i když by to měla vědět nejlépe. České obyvatelstvo vracející se stále k nacionalizmu 19. století spor jaksi nechápe. Pro Čecha je nepřítelem ten, kdo jinak vypadá nebo jinak mluví. Ukrajinci se od Rusů barvou pleti neliší a mluvou na první poslech také ne, takže z českého hlediska důvod k válce není.

Příští rok v lednu by mělo být známo jméno nového prezidenta ČR. Před rokem 2013 byly živé ohlasy z předcházejících voleb, kdy prezidenta volil parlament a zásluhou dohody ODS s komunisty byl zvolen Klaus. Lid si proto přál přímou volbu.  Parlament upravil ústavu - a byl zvolen Zeman, a dokonce dvakrát. A je zase zle. Zeman jako zákeřný mstitel a obdivovatel východních velmocí se nezměnil na Hradě ani v Lánech, kde kvůli nemoci často pobývá. Přímá volba dala prezidentovi  možnosti jak obcházet názory vlády i parlamentu a v neposlední řadě pravidla Evropské unie. Pozdě bycha honiti, uvědomují si především politici a novináři. Obyvatelstvu,  mimo těch pomatenců, co si myslí, že jejich hlas je ve státě rozhodující, je způsob volby putna a podřídí se názoru hlasitějšího.  

Josef Zahradníček

Žádné komentáře:

Okomentovat