Google

Fotogalerie

Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.

sobota 19. března 2016

Oni a Babiš. Zahradníčkovy úvahy.

"Dámy a pánové, nikdo nemá právo urážet svůj vlastní národ. A pokud tak činí, musí počítat s tím, že ve skutečnosti uráží pouze sám sebe."  pravil prezident. Zřejmě chtěl napodobit Peroutkův sloh.

Na výše pronesený výrok jsem si včera vzpomněl na parkovišti hyperpermarketu. Nejdříve vedle mne zastavilo černé "tlusté" auto, ze kterého  vystoupilo několik (4) mužů. Asi bych si toho vůbec nevšiml, kdybych nezaslechl hovor s ruským přízvukem. Jak jsem později po návratu z obchodu zjistil, jednalo se o smíšenou posádku: dva Češi v tmavých oblecích plus dva  Ukrajinci ve vybledlých teplákách a potrhaných svetrech. Činnost této skupiny byla jednoduchá: Češi (šéfové) šli podél obchodu a ukazovali na různě nepatrné dírky ve zdi a Ukrajinci s gbelíky a zednickými lžícemi ďubky maltou zamazávali. Může člověk urážet vlastní národ, který vymyslí takovou dělbu práce? Čeští managoři nemusejí shánět a platit české dělníky, kteří za almužnu nechtějí pracovat (někteří nechtějí pracovat vůbec) a firma ještě ušetří na pracovních oděvech pro zaměstnance.

Prezident podporuje Babiše, ale Babiše nepodporují ostatní politici, proto proti němu vytáhli s kauzou Čapí hnízdo a obviňují ho z podvodného pobírání dotací. Prý mu hrozí až 10 let vězení. Větší blbost jsem už dávno nečetl. Mohli rovnou napsat 100 let. Zavřít v ČR je možné jen někoho s holou zádí nebo s několika ukradenými desetikorunami, nikoli boháče se stomiliardovým majetkem.

Česká politická scéna je něco jako cikánský tábor. Štěkají na sebe jako zdivočelí psi, všichni jsou čestní jako sparťané Vácha s Bičíkem, takže nakonec případ vyšumí do ztracena a media si najdou jinou kauzu.  Myšlenku zavřít dvířka k bruselské nebo české státní kase si nepřipustí ani ten nejpoctivější politik. Že větší část dotací skončí v Praze za nehty těch nejchamtivějších politiků a úředníků , je dostatečně známo. A ostatní jsou drženi na uzdě kvůli jiným výhodám.

Vyslechl jsem však včera debatu o Babišovi a nevěřil jsem svým uším, jak je tento magnát u prostého českého lidu oblíben. "Oni (Kalousek, Fiala, Sobotka atd.) jdou po něm, protože chce udělat pořádek. My jim to ale v příštích volbách spočítáme, že poletí jako Nečas." zněl hlas lidu.

Další překvapení ze včerejšího dopoledního nákupu je složení zákazníků. Nejdříve jsem ve své všímavosti zabloudil očima na inzertní tabuli u vchodu. Nabídky zaměstnání, možná deset. Nezaměstnanost a nejsou lidi! Hledají se především prodavačky a řidič, potom dělníci, technici, strojníci, zedníci. Napadlo mě rozhlédnout se po nakupujících a odhadovat jejich věk. Nikdy dřív mě něco takového nenapadlo. Vycházel mi průměr okolo 40 let. Žádná převaha důchodců, jak se s oblibou píše, maximálně 5 procent. Důchodci zaplňují menší supermarkety. Parkoviště hypermarketu plné. Kdo vlastně pracuje? Nedokážu si odpovědět. Odpolední a noční směny existují jen ojediněle. Že by všichni ti mladí zákazníci měli dovolenou? Nebo utekli z práce?

Zahradníček Josef

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.