Google

Fotogalerie

Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.

středa 2. března 2016

"Gentlemanovi" Zemanovi se zalíbilo na Hradě. Zahradníčkovy úvahy.

Sněžení, které přišlo 29. února, nepříjemně překvapilo mnoho lidí. Zima totiž moc ráda překvapuje. Na vánoce se schová a nechá pálit slunce, naopak na velikonoce, když lidé odhodí kabáty, spustí mráz a zasype kraj sněhem. Nás sněžení zasáhlo spíš okrajově, tak 5 cm, ale u kousek dál u Příbrami se zima vyřádila.

Nezbývá než se těšit z toho, jaké počasí je. Někde jsem přečetl, že život je to, co právě žijeme, nikoli to, co si přejeme. Jeden můj spolužák říkával; lepší nějaké počasí, než žádné.  Sám se tím neřídil, když v roce 1987 skočil pod vlak. Stal se nejdřív vynálezcem. Chrlil jeden vynález za druhým, ale nikdo mu je neuznával. Proto se soudil a soudil. Marně samozřejmě. Nepomáhaly moc ani noviny a televize, kde si stěžoval na nepochopení. Jedním z jeho vynálezů bylo například auto, které se startovalo tím, že se zvedlo do výše jednoho metru a pak pustilo dolů. Někdy jsem s ním cestoval v autobuse, tak mě s některými nápady seznamoval. Vymyslel bezplatné vytápění domů, a to vytápěním z řeky - jakési zemní topení. V řece měla být položena hadice napojená na radiátory v domě. Na otázku, kde vzít řeku, mi odpověděl, že to je ten nejmenší problém, protože, každý, kdo bude chtít toto nejlevnější topení, ten si přestěhuje dům k řece nebo si přivede koryto řeky ke svému domu.

Škoda, že se můj spolužák-vynálezce nedožil současného režimu, třeba by byl významným politikem a nyní  naprosto vážně obhajoval třeba platbu elektřiny podle jističů, nekuřácké hospody, zákaz prodeje alkoholu v supermarketech nebo vodu tekoucí do kopce. Být  poslancem a obhajovat nesmysly a hlasovat bez uvažování jistě vyžaduje zvláštní způsob myšlení. Je zajímavé, jak se každý nový poslanec nebo senátor rychle přizpůsobí zaběhlým zvykům v politice, jak rychle zapomene na předsevzetí, že tam nejde kvůli penězům, ale kvůli pomáhání občanům.

Nakonec jsem si počkal na výrok soudu o Peroutkově článku "Hitler je gentleman". Prezident Zeman, jehož žalovala Peroutkova vnučka, se na soud velmi těšil. Musel vědět, že bez důkazů o existenci článku nemůže u soudu uspět, přesto jeho mluvčí Ovčáček odmítá omluvu a chce se odvolat, a odvolávat třeba až k ústavnímu soudu. Podle mne je to odvádění pozornosti od nějakého jiného důležitějšího Zemanova problému. Tím problémem je zřejmě příští volba prezidenta.

Josef Zahradníček

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.