Google

Fotogalerie

Prohlížeč se objeví po kliknutí na obrázek.

čtvrtek 1. května 2014

1. máj u Baťů kdysi a dnes.

Kdysi prodejny Baťa měly zvláštní vůni kůže, gumy, textilu, obuvnických barev, krémů a pod. Ostatně každý obchod měl svou typickou vůni.  Pekař, uzenář, cukrář i hokynářství. Dneska to všude musí páchnout jako v parfumerii. Pod tou umělou vůní se skrývá skutečný zápach a pokrytectví současného obchodu. Stačí se dostat do prodejny, kde v noci nešla klimatizace, lednice a větrání, a člověk pochválí vůni bezdomovců. 
30..léta
Dnešní společnost Baťa si zakládá na tom, jak skvělé pracovní prostředí její zakladatel vytvořil, jak podporoval zaměstnance po stránce sociální nebo vzdělávací. V českém prostředí se slovo Baťa stalo synonymem pro progresivní podnikání se silným sociálním kontextem.

Každá legenda postupem času nabývá na čím dál větší neuvěřitelnosti. Někdy může dojít i k tomu, že skutečnost legendu zcela popírá. Příkladem může být korespondence současného ředitele obchodního provozu firmy Baťa v ČR zaměstnancům, zejména prodavačkám. Diktátorský styl, dehonestující a posměšné formulace typu „šedé myši netolerujeme“, „někomu nebylo v obličeji shůry dáno“, „každý může být atraktivní“ nebo „puch potu jednou pro vždy netolerujeme“ následuje výhrůžka pana ředitele, že „takové případy bude posílat okamžitě domů s áčkem v docházce“. Zdroj: BL

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kopírování textů i obrázků je možné s podmínkou, že se uvede jako zdroj Rozhledy 010.